Методична робота

Сприяння професійному зростанню педагогів та впровадженню корекційних технологій.

📚 Педагогічні стратегії розвитку самоефективної особистості з порушенням зору в освітньому просторі Нової української школи

Реалізація науково-методичного проєкту закладу є органічною складовою всіх навчально-методичних заходів: педагогічних рад, методичних рад, методичних об’єднань, педагогічних читань, семінарів-практикумів, круглих столів та психологічних тренінгів.

Методична робота у школі організована так, щоб кожен педагог мав можливість максимально реалізувати свої професійні здібності, таланти й педагогічний потенціал, розвивати ініціативу та творчий пошук. Під час підготовки педагогічних рад залучаються як робочі, так і експертні та творчі групи, що сприяє активній участі педагогів різних спеціалізацій. Засідання проводяться з використанням сучасних інтерактивних методик у нестандартних формах, що забезпечує глибокий професійний розвиток і підвищення ефективності роботи.

Для підтримки професійного зростання педагогів у закладі функціонує методичний кабінет — центр підвищення фахового рівня, комфортний простір для обміну досвідом, відпочинку та інтелектуальної роботи. 🎓✨


🏆 Основні результати методичної роботи педагогічного колективу

Назва роботиАвтори
Роль книги у формуванні потенціалу особистості учня початкових класів із порушеннями зору
Колективна монографія кафедри загальної педагогіки та спеціальної освіти «Педагогіка здоров’я як основа розвитку потенціалу особистості». – Дніпро: ЛІРА, 2020. – С. 340–349.
Купрас В.В.
Інклюзія у вищій освіті: адаптація освітніх програм для студентів з особливими потребами
Журнал Постгуманізму, 5(1), 1259–1269 (04.2025). DOI
Ю. Рібцун, В. Купрас, К. Малютіна, С. Нахорняк, Т. Шлапко
Психолого-педагогічні механізми адаптації майбутніх учителів початкових класів до викликів сучасної освітньої системи
Академічні візії, №42 (2025). Посилання
Красюк Л.В., Мішкулець О.О., Купрас В.В.
Цифрові освітні технології у навчанні дітей з порушеннями зору: потенціал, виклики та педагогічні ризики
Інноваційна педагогіка, Вип. 85, Т. 2, 2025. – С. 46–51.
Купрас В.В., Зозуля Н.В.
Педагогічні підходи до формування просторової орієнтації у дітей молодшого шкільного віку з порушеннями зору
Духовність особистості: методологія, теорія і практика, №2 (112), 2025.
Купрас В.В., Зозуля Н.В.
«УПРОВАДЖЕННЯ АДАПТОВАНИХ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В ОСВІТНІЙ ПРОЦЕС ДЛЯ ДІТЕЙ З ПОРУШЕННЯМИ ЗОРУ»
14 міжнародна виставка «Сучасні заклади освіти–2023», Київ, 17–19 травня 2023 року. Тематична номінація: упровадження ІКТ в освітній процес
Купрас Віра Василівна, канд. пед. наук, доцент, директор КЗО «Спеціальна школа №12» ДОР;
Зозуля Наталія Валеріївна, заст. директора з НР, м. Дніпро, Україна
СОЦІОКУЛЬТУРНЕ СЕРЕДОВИЩЕ ЯК ФАКТОР СОЦІАЛІЗАЦІЇ ДІТЕЙ З ПОРУШЕННЯМ ЗОРУ У ПЕРІОД ВОЄННОГО ТА ПОВОЄННОГО ЧАСУ
ІІІ Всеукраїнська науково-практична конференція (онлайн) «Спеціальна освіта та соціальна інклюзія: виклики ХХІ століття», 21 листопада 2024 року
Зозуля Н.В., старший викладач, Дніпровський національний університет імені Олеся Гончара
ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ АСПЕКТИ АДАПТАЦІЇ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ З ПОРУШЕННЯМ ЗОРУ У ЦИФРОВОМУ СУСПІЛЬСТВІ
Всеукраїнська науково-практична заочна конференція «Психолого-педагогічні аспекти підтримки ментального здоров’я та адаптації особистості в умовах воєнного і повоєнного часу», 23–25 жовтня 2024 року
Н.В. Зозуля
nata.zozulya123@gmail.com
Дніпровський національний університет імені Олеся Гончара
СТВОРЕННЯ КОМФОРТНОГО ПРОСТОРУ ДЛЯ ОРГАНІЗАЦІЇ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ ДІТЕЙ З ПОРУШЕННЯМ ЗОРУ НА ОСНОВІ ЗАСТОСУВАННЯ ОСОБИСТІСНО-ОРІЄНТОВАНИХ МЕТОДІВ НАВЧАННЯН.В. Зозуля, Ю.М. Манза
ЗАСТОСУВАННЯ НЕТРАДИЦІЙНИХ МЕТОДІВ НАВЧАННЯ ДЛЯ ПІДВИЩЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ З ПОРУШЕННЯМ ЗОРУ В УМОВАХ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИКупрас В.В., Зозуля Н.В.
🧠 Розвиток мислення молодших учнів зі зниженим зоромКупрас В.В., Волошина Т.В., Чепига К.С.
🆕 Система психолого-педагогічної й методичної підтримки молодого вчителяКупрас В.В.
📝 Психолого-педагогічна діагностика та відбір дітей до спеціальних закладівГладуш В.А., Купрас В.В.
🇺🇦 Управління впровадженням моделі національно-патріотичного виховання в умовах навчально-реабілітаційного центруБіліченко Л.І.
🎨 Корекційне значення образотворчої діяльності в школі для дітей зі зниженим зоромГрищенко А.Л.
🗣 Методичні рекомендації з розвитку зв’язного мовлення в учнів з порушеннями зору (особливості навчання переказів)Кожушко Л.С.
📚 Використання ілюстративних карток на уроках англійської мови: методичні рекомендаціїЗозуля Н.В.
💡 «Дисципліна розуму – складова мистецтва мислення молодшого школяра зі зниженим зором» (експериментальне дослідження)Волошина Т.В.
🎲 Дидактична гра як засіб розвитку пам’яті молодших школярів на уроках рідної мовиБулавіна Н.А.
👁 Використання наочності в навчанні дітей з порушенням зору: методичні рекомендаціїРукавиця І.А.
💻 Особливості навчання інформатики для слабозорих дітейБіліченко Н.А.
🏫 Шкільна адаптація дітей молодшого шкільного віку з вадами зоруПлоха М.А.
🔍 Корекція зорового сприйняття у слабозорих дітей початкової школи: методичні рекомендаціїГармаш Д.О.
📈 Підвищення грамотності учнів з вадами зору у системі роботи вчителя-словесникаЗозуля Н.В.

Ця методична база є фундаментом для безперервного вдосконалення освітнього процесу, орієнтованого на формування самоефективної особистості, здатної до саморозвитку, адаптації та успішної соціалізації в сучасному суспільстві. 🌱🎯