Методична робота
Сприяння професійному зростанню педагогів та впровадженню корекційних технологій.
📚 Педагогічні стратегії розвитку самоефективної особистості з порушенням зору в освітньому просторі Нової української школи
Реалізація науково-методичного проєкту закладу є органічною складовою всіх навчально-методичних заходів: педагогічних рад, методичних рад, методичних об’єднань, педагогічних читань, семінарів-практикумів, круглих столів та психологічних тренінгів.
Методична робота у школі організована так, щоб кожен педагог мав можливість максимально реалізувати свої професійні здібності, таланти й педагогічний потенціал, розвивати ініціативу та творчий пошук. Під час підготовки педагогічних рад залучаються як робочі, так і експертні та творчі групи, що сприяє активній участі педагогів різних спеціалізацій. Засідання проводяться з використанням сучасних інтерактивних методик у нестандартних формах, що забезпечує глибокий професійний розвиток і підвищення ефективності роботи.
Для підтримки професійного зростання педагогів у закладі функціонує методичний кабінет — центр підвищення фахового рівня, комфортний простір для обміну досвідом, відпочинку та інтелектуальної роботи. 🎓✨
🏆 Основні результати методичної роботи педагогічного колективу
Назва роботи | Автори |
---|---|
Роль книги у формуванні потенціалу особистості учня початкових класів із порушеннями зору Колективна монографія кафедри загальної педагогіки та спеціальної освіти «Педагогіка здоров’я як основа розвитку потенціалу особистості». – Дніпро: ЛІРА, 2020. – С. 340–349. | Купрас В.В. |
Інклюзія у вищій освіті: адаптація освітніх програм для студентів з особливими потребами Журнал Постгуманізму, 5(1), 1259–1269 (04.2025). DOI | Ю. Рібцун, В. Купрас, К. Малютіна, С. Нахорняк, Т. Шлапко |
Психолого-педагогічні механізми адаптації майбутніх учителів початкових класів до викликів сучасної освітньої системи Академічні візії, №42 (2025). Посилання | Красюк Л.В., Мішкулець О.О., Купрас В.В. |
Цифрові освітні технології у навчанні дітей з порушеннями зору: потенціал, виклики та педагогічні ризики Інноваційна педагогіка, Вип. 85, Т. 2, 2025. – С. 46–51. | Купрас В.В., Зозуля Н.В. |
Педагогічні підходи до формування просторової орієнтації у дітей молодшого шкільного віку з порушеннями зору Духовність особистості: методологія, теорія і практика, №2 (112), 2025. | Купрас В.В., Зозуля Н.В. |
«УПРОВАДЖЕННЯ АДАПТОВАНИХ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В ОСВІТНІЙ ПРОЦЕС ДЛЯ ДІТЕЙ З ПОРУШЕННЯМИ ЗОРУ» 14 міжнародна виставка «Сучасні заклади освіти–2023», Київ, 17–19 травня 2023 року. Тематична номінація: упровадження ІКТ в освітній процес | Купрас Віра Василівна, канд. пед. наук, доцент, директор КЗО «Спеціальна школа №12» ДОР; Зозуля Наталія Валеріївна, заст. директора з НР, м. Дніпро, Україна |
СОЦІОКУЛЬТУРНЕ СЕРЕДОВИЩЕ ЯК ФАКТОР СОЦІАЛІЗАЦІЇ ДІТЕЙ З ПОРУШЕННЯМ ЗОРУ У ПЕРІОД ВОЄННОГО ТА ПОВОЄННОГО ЧАСУ ІІІ Всеукраїнська науково-практична конференція (онлайн) «Спеціальна освіта та соціальна інклюзія: виклики ХХІ століття», 21 листопада 2024 року | Зозуля Н.В., старший викладач, Дніпровський національний університет імені Олеся Гончара |
ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ АСПЕКТИ АДАПТАЦІЇ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ З ПОРУШЕННЯМ ЗОРУ У ЦИФРОВОМУ СУСПІЛЬСТВІ Всеукраїнська науково-практична заочна конференція «Психолого-педагогічні аспекти підтримки ментального здоров’я та адаптації особистості в умовах воєнного і повоєнного часу», 23–25 жовтня 2024 року | Н.В. Зозуля nata.zozulya123@gmail.com Дніпровський національний університет імені Олеся Гончара |
СТВОРЕННЯ КОМФОРТНОГО ПРОСТОРУ ДЛЯ ОРГАНІЗАЦІЇ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ ДІТЕЙ З ПОРУШЕННЯМ ЗОРУ НА ОСНОВІ ЗАСТОСУВАННЯ ОСОБИСТІСНО-ОРІЄНТОВАНИХ МЕТОДІВ НАВЧАННЯ | Н.В. Зозуля, Ю.М. Манза |
ЗАСТОСУВАННЯ НЕТРАДИЦІЙНИХ МЕТОДІВ НАВЧАННЯ ДЛЯ ПІДВИЩЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ З ПОРУШЕННЯМ ЗОРУ В УМОВАХ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ | Купрас В.В., Зозуля Н.В. |
🧠 Розвиток мислення молодших учнів зі зниженим зором | Купрас В.В., Волошина Т.В., Чепига К.С. |
🆕 Система психолого-педагогічної й методичної підтримки молодого вчителя | Купрас В.В. |
📝 Психолого-педагогічна діагностика та відбір дітей до спеціальних закладів | Гладуш В.А., Купрас В.В. |
🇺🇦 Управління впровадженням моделі національно-патріотичного виховання в умовах навчально-реабілітаційного центру | Біліченко Л.І. |
🎨 Корекційне значення образотворчої діяльності в школі для дітей зі зниженим зором | Грищенко А.Л. |
🗣 Методичні рекомендації з розвитку зв’язного мовлення в учнів з порушеннями зору (особливості навчання переказів) | Кожушко Л.С. |
📚 Використання ілюстративних карток на уроках англійської мови: методичні рекомендації | Зозуля Н.В. |
💡 «Дисципліна розуму – складова мистецтва мислення молодшого школяра зі зниженим зором» (експериментальне дослідження) | Волошина Т.В. |
🎲 Дидактична гра як засіб розвитку пам’яті молодших школярів на уроках рідної мови | Булавіна Н.А. |
👁 Використання наочності в навчанні дітей з порушенням зору: методичні рекомендації | Рукавиця І.А. |
💻 Особливості навчання інформатики для слабозорих дітей | Біліченко Н.А. |
🏫 Шкільна адаптація дітей молодшого шкільного віку з вадами зору | Плоха М.А. |
🔍 Корекція зорового сприйняття у слабозорих дітей початкової школи: методичні рекомендації | Гармаш Д.О. |
📈 Підвищення грамотності учнів з вадами зору у системі роботи вчителя-словесника | Зозуля Н.В. |
Ця методична база є фундаментом для безперервного вдосконалення освітнього процесу, орієнтованого на формування самоефективної особистості, здатної до саморозвитку, адаптації та успішної соціалізації в сучасному суспільстві. 🌱🎯